SLPnews

اخبار گفتاردرمانی

اخبار گفتاردرمانی

SLPnews

آسیب شناسی گفتار و زبان ( گفتاردرمانی ) حرفه علمی بین رشته ای زبان شناسی، روانشناسی، پزشکی، علوم اعصاب و جزو رشته های توانبخشی است که خدمات کلینیکی ارائه داده و عهده دار ارائه خدمات پیشگیری، پشتیبانی، درمان، آموزش، مدیریت و تحقیق در حیطه ارتباط و بلع در سراسر طول زندگی افراد از نوزادی تا پیری میباشد.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

طی تماس تلفنی که در ساعت 13:30 با دکتر محمدتقی جغتائی مشاور محترم توانبخشی وزارت بهداشت، درمان، آموزش پزشکی و توانبخشی داشتم، قویا مطلع بودن خود نسبت به تاسیس دانشکده توانبخشی دانشگاه آزاد اسلامی را رد فرمودند. ایشان ضمن اظهار بی خبری از این موضوع, احتمال کذب بودن قضیه را مطرح فرموده، پیگیری کامل را قول دادند و مخالفت شخصی خودشان را نسبت به شکل گیری این امر تاکید فرمودند.

از دید من نیز مشکل دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه کاملا علمی است اما مشکل از سیاستگذاریهای اشتباه است.

سوالی دارم از دولتمردان محترم، سال 1374 در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری در توضیح رشته گفتاردرمانی نوشته بود، در حال حاضر به 3000 نیروی متخصص گفتاردرمانی در سراسر کشور نیاز است.. از سال 74 تا 94 ، دقیقا 20 سال سپری شده است، امروز 3000 دانش آموخته گفتاردرمانی در سراسر کشور وجود دارد که حدود 1900 نفر دارای نظام پزشکی هستند، طبق آمار غیررسمی حدود 1000 گفتاردرمانگر شاغل در مسیر بالینی مرتبط وجود دارد و اکثر همکاران به دلیل کم درآمدی و مشکلات استخدامی روی به مشاغل آزاد دیگر ویا استخدامی با رسته متفاوت شده اند!

حال با افزایش ورودی در دانشگاههای دولتی؛ غیرانتفاعی، پردیس بین الملل مشکل جذب نیرو که نه تنها حل نشد بلکه بیشتر هم شد، دلیل اضافه شدن و تاسیس دانشکده توانبخشی در دانشگاه آزاد اسلامی دیگر در چیست!؟

یا توجه به مباحثات گذشته، از طرف انجمن علمی و صنفی گفتاردرمانی قول می دهم تا جایی که در دست ماست مخالف تاسیس دانشکده توانبخشی دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

امیدوارم با پیگیریهای جناب دکتر جغتایی عزیز، اعضاء بورد توانبخشی و انجمنهای تخصصی از بروز مشکلات احتمالی دیگر من جمله افزایش آمار بیکاری و کاهش امنیت شغلی چلوگیری به عمل آید.

ارادتمند 

مسئول امور صنفی انجمن های گفتاردرمانی ایران

اتابک وثوقی

در ذیل خبری که بر روی سایت دانشگاه آزاد اشلامس درج شده است را باستحضار میرسانم..

 

 

 دکتر طباطبائی: دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران برای حرکت به سوی تاسیس رشته های جدید و گسترش تحصیلات تکمیلی، از ظرفیت بالائی برخوردار است.
      در نشست مشترک مسئولین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و تعدادی از صاحبنظران عرصه توانبخشی، مطرح شد:

 

     رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از تشکیل اولین جلسه رسمی بررسی راهکارهای اجرائی به منظور راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی در عرصه توانبخشی، باحضور رئیس این دانشگاه خبر داد.
دکتر سید حسن مقدم نیا ضمن اعلام مطلب فوق گفت: در این جلسه که چهارشنبه 27 آبان ماه تشکیل شد، علاوه بر دکتر سید محمود طباطبائی، تنی چند از مسولان دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران و صاحب نظران عرصه توان بخشی دانشگاه های علوم پزشکی حضور داشتند.
دکتر مقدم نیا در ادامه اظهار کرد: در این جلسه دکتر طباطبائی و دکتر صفوی نائینی ضرورت ها و سیاستهای اجرائی دانشگاه در رابطه با راه اندازی رشته های تحصیلات تکمیلی را بیان و مباحثی را در خصوص اهمیت و مسائل عمده ای در زمینه چگونگی حفظ و تامین و ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه و ضرورت پاسخگوئی به نیازهای دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی یادآوری نمودند.
وی افزود: در این جلسه دکتر صفوی نائینی با مهم برشمردن ایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه تحصیلات تکمیلی رشته های گروه آموزشی توانبخشی، از صاحبنظران عرصه توانبخشی حاضر در این جلسه خواست تا راهنمایی ها و پیشنهادهای علمی و عملی را در این زمینه به این دانشگاه اعلام نمایند تا فرایند ایجاد و توسعه تحصیلات تکمیلی به نحو مطلوبی روی دهد.
به گفته دکتر مقدم نیا، در این جلسه مقرر شد که صاحبنظران و اساتید عرصه توانبخشی از بیمارستان فرهیختگان و پلی کلینیک تخصصی قدس بازدید نمایند، تا ضمن آگاهی از وضعیت تجهیزات موجود و قابلیتهای آن، امکان سنجی لازم برای آغاز فرآیند آموزشی- درمانی در این مراکز به عمل آید.
شایان ذکر است این جلسه با حضور دکتر کنزی استاد پیشکسوت و مسئول هماهنگ کننده رشته های توانبخشی، دکتر جغتایی مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استاد توانبخشی، دکتر اکبری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خانم دکتر مهربان مدیرگروه کار درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خانم دکتر صادقی جم از دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر میرسعیدی معاون آموزشی دانشکده پیراپزشکی، تشکیل شد.

لینک خبر: 

http://www.iautmu.ac.ir/news_show.asp?ID=1406

نظرات  (۳)

با تشکر از اطلاع رسانی شما
با این مساله مخالفم و درخواست ممانعت داریم.
پاسخ:
با سلام و تشکر، ما هم شدیدا مخالفیم و برای توقف عملیات هر کاری که از دستمان بر آید خواهیم کرد.
نتیجه این اقدام تولید افرادی مدرک به دست با توانایی بالینی ضعیف است که توقع پذیرفته شدن در جامعه و کسب درآمد خواهند داشت ولی نیازهای مراجعین به این افراد چه خواهد شد و اعتماد مردم به رشته به کجا خواهد رسید بسیار نگران کننده است
پاسخ:
با سلام و تشکر از شما. اما بیشتر جنبه بازار کار و آینده رشته جای نگرانی دارد..
۰۱ آذر ۹۴ ، ۰۸:۲۲ مریم علی زاده
موافقم جناب وثوقی عزیز. چه تفکری منجر به راه اندازی رشته های توانبخشی در دانشگاه آزاد شده است؟ دوستان عزیز که همه از دانشگاههای دولتی هستند، آیا از وضعیت فارغ التحصیلان توانبخشی بی اطلاعند؟ مشکل جامعه ما در حال حاضر دوری دولتمردان ما از فضای واقعی جامعه است. گویی مردم در یک دنیا زندگی می کنند و مسئولین در دنیایی دیگر.
پاسخ:
سلام. امیدوارم که بشود فاصله ها را کم کرد.. ان شا ا..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی